Bye bye Costa! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Bye bye Costa! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Bye bye Costa!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 Januari 2011 | Costa Rica, Alajuela

Helaas....het avontuur zit er weer op. Dit is alweer mijn laatste dag hier..
Ik had erg graag nog langer willen blijven. De tijd is zo snel gegaan hier!

Ik was gebleven bij Nicaragua, granada! Ben daar inderdaad naar het krater meer geweest en daar heerlijk een dag lang ontspannen. Zwemmen en boek gelezen! 's avonds met een hele groep Hollanders in het hostel wat gedronken. Ik denk dat 80% van het hostel Nederlands was, niet normaal. Kwam hier ook weer een stel tegen die ik in Monteverde ook al gezien had, erg toevallig!

Daarna nog 1 dagje in Granada rondgestruind en afscheid genomen van Saskia. Die is verder gegaan richting Leon en ik moest weer terug naar Costa Rica. Heb uiteindelijk besloten om 1 dagje naar Playas del Coco te gaan en daarna naar Manuel Antonio. Aangezien het errug lang zou zijn om direct naar Manuel Antonio af te reizen!

Dus ben ik de volgende ochtend helemaal alleen vertrokken. Gelukkig ging het allemaal makkelijk en snel bij de grens, was geen probleem en toen een bus naar plazas del Coco. Waar ik op yoek ging naar een hostel die niet bestond, aangezien ik er na een half uur zoeken achter kwam dat dat een hostel was in Tamarindo wat iemand mij had aangeraden als ik daar heen zou gaan, aangezien ik daar nog over aan het twijfelen was!! Haha, maar goed, ook geen ander hostel kunnen vinden. Uitiendelijk bij een aardige amerikaan beland die een hotel had, maar dat was wel 25 dollar voor een kamer met 2 bedden...en dat was dan nog goedkoop!!Maar ja zat dus niks anders op...was wel heel lief dat het hulpje van de baas, Erik vroeg hoeveel ik dan kon betalen dan wilde hij wel de rest betalen! Dat natuurlijk niet gedaan, maar hij wilde dan wel voor mij koken, daar geen nee tegen gezegd, scheelt ook weer een hoop kosten! Hij vertelde ook dat hij muziek maakt en die avond moest optreden bij een strandtent, dus ik mee daarnaartoe, stelde de eigenaar voor om het te verzetten naar de volgende dag omdat het niet druk was! Zo apart, maar toen moest hij dus opeens de volgende dag terug komen! Toen maar gewoon wat biertjes gaan drinken en redelijk op tijd naar mn bed aangezien ik de volgende dag weer vroeg op pad moest.

Dat was nog een behoorlijk trip. Eerst naar Liberia, toen naar Puntarenas en toen naar Quepos. Dus zo een 9 uur later was ik dan eindelijk in Quepos aangekomen, om er achter te komen dat het hostel die ik had gereserveerd via email al vol zat. Ik had namelijk voor 16.00 uur moeten bellen om de reservering te bevestigen, maar ja ik heb geen telefoon dus dat was niet gelukt. Maar goed, de eigenaar kende nog een ander, net nieuw opgestart hostel waar hij me naar toe bracht, pura vida! Nou dat was zeker Pura Vida!! Erg veel drugs, het leek wel een dealers plek! En kwam ook nog in een dorm terecht bij 3 meiden, die op zich best aardig waren, maar ook veel seks, drugs en rock and roll zullen we maar zeggen....

Ben wel naar Manuel Antonio geweest, waar de stranden errug mooi waren. Maar wel behoorlijk vol aangezien ik er op een zondag was, dus ook veel Tico's op het strand. En qua dieren niet erg veel gezien, zeker geen dieren die ik nog niet gezien had hier in Costa Rica (dus ja Leo, wat dat betreft had je gelijk ;)!)

Wat wel erg leuk was, was dat er in hetzelfde hostel een zwitsers stel zat, die ik ook al in Monteverde ontmoet had. Samen met hun gekookt en 's avonds zelf caparinha's gemaakt met de lokale alcohol, die als enige een beetje betaalbaar is hier!

Vandaag de hele dag bezig geweest om naar Alajuela te komen, in hostel Maleku, waar ze een gratis shuttle naar het vliegveld hebben, dat is erg fijn. Kom ik hier aan, blijkt dat een meisje die met oud en nieuw ook in Solo Bueno heeft gezeten, hier werkt!! Echt zo een toeval! Dus ben mijn trip met haar begonnen en geeindigd! Erg grappig!

Nou goed, volgens mij is het hele hostel hier al aan het slapen, het is nu 23.00 uur, dus denk dat ik ook maar lekker mn bedje in duik! Tot in Nederland maar weer allemaal!

kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

nieuw avontuur

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2011

nieuwe reis in de planning...

27 Februari 2011

de start

25 Januari 2011

Bye bye Costa!

19 Januari 2011

Nicaragua

12 Januari 2011

Tarzan-swing
Petra

Het avontuur gaat beginnen. Vorig jaar al een voorproefje gedaan tijdens 1 maandje Ghana. Toen ook de smaak te pakken gekregen van het reizen en van Afrika, dus nu drie maanden Tanzania!!! Enorm zin om hier rond te reizen en natuurlijk ook om vrijwilligerswerk te doen bij het boonabaana centre for children's rights!

Actief sinds 16 Okt. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19476

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Argentina

28 December 2010 - 26 Januari 2011

nieuw avontuur

01 November 2006 - 30 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: