Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Nicaragua

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Januari 2011 | Nicaragua, Granada

Ola chico's en chica's,

Oke, ik heb mn plannen dus doorgezet en ben samen met Saskia, het nederlandse meisje, richting Nicaragua vertrokken!
Erg blij dat ik dat gedaan heb:)!!Kostte wel enigzins wat moeite bij de grens en zijn de hele dag aan het reizen geweest, van 6.30 uur 's ochtends tot 16.00 uur 's middags, maar dan heb je ook wat ;)! Heerlijk strand en een leuk stadje met menig surfdude in de buurt :)!

We zijn de grens overgestoken en toen al liftend naar San Juan del Sur gereisd. Hier lekker een paar dagen ontspannen en 's avonds aan de cocktails en de salsa, heerlijk!
Daarna vertrokken naar Isla de Ometeppe om weer tot rust te komen. Helemaal naar de andere kant van het eiland gereisd voor 10 dollar per persoon en dan werd je ook nog zowat het busje uit-ge-shaked!! Geen fijne route, maar daarna wel in een heerlijk rustige omgeving een frisse duik kunnen nemen en kunnen genieten van de zonsondergang!

Maar wij hollanders hebben toch weinig rust, want de volgende dag gelijk weer vertrokken richting de ferry, wel een stop gemaakt bij ojo de aqua (oog van het water), dat waren een aantal baden, mooi blauw, maar had veel weg van het plaatselijke zwembad. Wel tijd gehad om lekker boekje te kunnen lezen en toen weer door naar de ferry, waar we eigenlijk nog een nacht op het eiland zouden slapen, maar toen we aankwamen stond er net een ferry klaar, dus toen dachten we kunnen we net zo goed vandaag nog naar Granada!
Maar eenmaal aan de overkant bleek er geen bus meer te gaan...oeps niet zo goed voorbereid dus...konden nog wel naar Masaya, dorpje waar we ook nog heen wilden voor de souvernirs-markt, dus ja toen dat maar gedaan, was nog wel een hele toer met de taxi zo ongeveer de bus achtervolgd, maar hem nog net op tijd gehaald. In Masaya met de taxi naar een hostel die ineens drie keer zo duur was geworden als in de lonely planet stond en nog een boze taxi-chauffeur omdat hij meer geld wilde dan dat we afgesproken hadden! Was in de taxi ook al de hele tijd aan het schelden, puta dit puta dat...hmmm, hem maar zo snel mogelijk afgescheept en toen maar zelf op zoek gegaan naar een goedkoper hoteltje, wat uiteindelijk ongeveer 10 meter verderop lag!

1 nachtje in Masaya geslapen en naar de markt geweest, maar wat achteraf een beetje tegenviel. Ik wilde vol fanatisme af gaan dingen, zoals ik gewend was te doen in Afrika, maar dat was hier toch wel anders. Er viel weinig af te dingen en het was al helemaal niet zo dat je uiteindelijk ergens in het midden eindigde...maar goed nog wel voor wat kleine dingetjes geslaagd. Dezelfde middag nog naar Granada vertrokken, waar ik nu dus ben. Dit vind ik wel een hele leuke stad. Alle huizen zijn hier mooi in kleurtjes geverfd en je kan vanuit hier verschillende dagtrips maken!
We zijn beland in hostel oasis (sorry Karen, toch geen bearded Monkey, die was verder lopen ;)). Leuke plek om te zitten en gratis internet, altijd fijn!

Morgen gaan we waarschijnlijk naar een mooi meer, waar je kan kayaken en lekker zwemmen. Misschien ook nog een tochtje naar allemaal kleine eilandjes en vanuit hier kan je ook een vulkaan beklimmen, maar eerst maar eens kijken of dat de moeite waard is en of je lava kan gaan zien!

Jullie horen weer van mij!!

kus