Pura Vida! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Januari 2011 | Costa Rica, Monteverde

hoi allemaal,

Ik ben aangekomen in monteverde. Niet helemaal zoals de bedoeling was, maar eigenlijk nog beter! Ik was in Samara en zou vanuit daar de bus nemen naar monteverde. Omdat verder naar het zuiden bijna niet mogelijk was. Dus geprobeerd voor vrijdag een bus te regelen, maar die zat vol, dus zou ik vrijdag een ticket voor zaterdag gaan kopen. Zit ik zaterdagochtend aan het ontbijt en raak aan de praat met een jongen van het hostel. Blijkt hij een auto te hebben en naar het zuiden te vertrekken. Dus ik vroeg hem of hij het erg vond als er iemand met hem meereisde. Dit vond hij niet erg, maar hij wilde wel over een halfuur vertrekken!! Haha, dus ik als een gek mn tas gepakt en de auto in! Kon ik toch nog naar montezuma!

Dat was nog een hele tocht! 2x door een rivier moeten rijden en een heel stuk over het strand, omdat er gewoon geen weg is daar. We kwamen zelfs nog vast te zitten op het strand! Gelukkig kwam er al snel een truck die ons uit het zand getrokken heeft, waarna hij gelijk de volgende auto die ook vastzat eruit kon trekken! Het was een hele belevenis, maar zeker erg leuk!

In montezuma aangekomen waren er bijna geen slaapplaatsen te vinden, dus gelijk maar een tweepersoonsbed gedeeld in pension Jenny!
Toen snel mn mail gecheckt om te kijken wat Anne´s plannen waren, bleek ze nog in Montezuma te zijn en pas de volgende dag naar monteverde te vertrekken. Dus ik samen met die jongen alle hostels af om te vragen of er misschie een dutch couple in het hostel zit! Haha, uiteindelijk ze gevonden in een restaurantje! Erg leuk!

Ik ben zaterdag nog met mn nieuwe reisgenoot naar een natuurpark geweest en naar een super gave waterval in montezuma. Aan het einde van de middag zijn we vertrokken richting de ferry. Om 7 uur ´s avonds de ferry genomen en in Puntarenas geslapen. Vanmorgen vroeg de bus genomen naar Monteverde. Hopelijk ga ik hier weer met Anne en Freek meeten en gaan we samen de canopy tour doen!

Vanavond eerst met twee meisjes van noorwegen dieren zoeken in het bos! Haha, ben benieuwd wat dat gaat worden...