Mwanza - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Mwanza - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Mwanza

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 Januari 2007 | Tanzania, Mwanza

Ha daar ben ik weer, voor de laatste keer vanuit Tanzania...

Zal even kort verslag doen van onze reis naar Mwanza...het begon al gelijk goed met 1 uur vertraging. Maar de bus viel ons gelukkig alles mee, dus dat was fijn.
Toen naar Nairobi dat ging nog wel prima. In Nairobi konden we met onze eetbon wat te eten halen, helaas was dat errug weinig! Gelukkig hadden we dit wel een beetje voorzien en hadden we al snickers en chocola ingeslagen!
Toen moesten we wachten op onze bus, wij hadden nummer 2 en bus nummer 1 vertrok keurig op tijd, maar de onze was er nog niet....uiteindelijk kwam er een bus royal class, en iemand zei dat die voor ons was, dus daar in gestapt, maar na 1 uur zaten we daar nog steeds, nog geen meter verreden. Toen bleek dus dat de bus ook niet ging, errug jammer aangezien dit erg luxieuze stoelen waren.

Dus toen maar weer in de wat mindere bus, proberen te slapen, maar dat was erg lastig aangezien het koud werd en de weg enorm 'bumpy' was en dat dus om de 2 minuten de ramen open trilden!

Uiteindelijk kwamen we om half 3 in Mwanza aan hadden we net de ferry gemist, konden we pas de ferry van half 5. En toen nog 2,5 uur over een hele slechte weg met een volgepakte landrover. Ja ja er kunnen wel 19 mensen in en aan een landrover!!! 4 voorin en nog 3 aan de achterkant!

Heel leuk om karen weer even gezien te hebben al was het maar voor een kort dagje!
We hebben hun toen op de bus gezet toen ze weer weggingen, je moest dan eerst naar t 'centrum' van mwanza, dus wij met de fietstaxi...nou dat hebben we geweten, over een hele slechte weg met kuilen en afgronden, met zo'n 40 km per uur ofzo achterop de fiets naar beneden! Doodeng!!!

Volgende dag vlechtjes laten zetten, duurde de hele dag! En het is niet eens zo heel goed gelukt, bij Janne komen de vlechtjes er zelfs alweer uit...:( Dus dat is wel jammer!

En nu zijn we weer in Mwanza en gaan vannacht met de boot richting Uganda! Helaas was er geen plek meer bij de eerste klas, dus nu hebben we tweede klas zitten, dat houdt dus in dat we weer een nacht door moeten halen, want we kunnen niet slapen want we moeten onze bagage ook in de gaten houden!!
Dus we gan nu nog maar even een paar uurtjes slapen en dan hopen dat we het vol gan houden!!

Misschien schrijf ik nog een berichtje vanuit Kampala en anders zie ik jullie allemaal weer snel in Nederland!!

Liefs Peet

• 21 Januari 2007 - 11:10

Jen:

Wat gaat het toch snel he?! Ook jij bent alweer aan het praten over je thuiskomst! Geniet ervan om ook Uganda mee te kunnen pikken, doe nog steeds voorzichtig en tot over een week....jippie!!!
    Dikke kus en knuf!

• 22 Januari 2007 - 06:12

Jorinde:

haai peet, geniet nog maar lekker je laatste weekje! ik ben thuis, ook heel fijn! behalve het weer; koud, regen en storm :-S Nou kind tot snel! xxx

• 22 Januari 2007 - 13:14

Lianne:

Ha Peet, jammer dat sommige dingen tegen zitten zo aan het einde van je avontuur maar ja dat hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen!!!! Ik hoop dat je nog een paar mooie en bijzondere ervaringen opdoet in Uganda..
    En dan weer lekker naar huis!!! Het zal wel tegenstrijdig zijn niet? Fijn om iedereen weer te kunnen zien maar ook jammer om het daar allemaal achter je te moeten laten.

Nou Peet ik wil nog even zeggen dat ik super trots op je ben dat je dit toch allemaal maar aangegaan bent. Echt super tof!!! Al m'n vriendinnen aan een groot avontuur begonnen!!!
    Ik hoop je snel weer een dikke knuffel te kunnen geven!!

Liefs

• 23 Januari 2007 - 16:49

Marieke:

Hé Peet, wat een verhalen weer, zeg!! Nog even genieten van de warmte daar; maak er nog iets moois van! (het is zo eind januari!!) SUcces! Liefs Marieke

• 23 Januari 2007 - 17:25

Janne:

Leuk he op een brommer door Kampala :)... a samen aftellen nu...
    nog ff genieten en dannnnn nijmegen weer onveilig maken!

• 24 Januari 2007 - 12:01

Wouter:

Haai, Petra,

Veel plezier nog je laatse week!

groetjes Wouter

• 25 Januari 2007 - 12:01

Karen:

Hee, superleuk dat ik jullie nog in Sengerema zag, ook al was het van korte duur. Veel plezier de laatste daagjes!

x