Nog maar 1,5 week Sinza!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Nog maar 1,5 week Sinza!! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Nog maar 1,5 week Sinza!!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 December 2006 | Tanzania, Dodoma

HELLUP, we hebben nog maar 1,5 week hier in Sinza! De tijd gaat zo snel en we willen nog zoveel doen!!

En zoals gewoonlijk kun je hier bijna geen plannen maken! Afgelopen zondag zouden we naar een eiland gaan om daar de hele dag te verblijven met een heleboel vrijwilligers, maar zaterdagnacht begon het te stormen en te regenen en eigenlijk is dat niet meer beter geworden de zondag. Jaja, wij willen weer naar het strand en weer regent het, dit heb ik vaker meegemaakt;)!! Dus toen maar besloten om naar een strand iets dichterbij en minder duur te gaan, maar de regen hield gewoon echt niet op, dus uiteindelijk eigenlijk niks meer gedaan, dat was wel jammer!

Maandag weer naar Msimbasi-weeshuis geweest, wat zijn het daar toch een schattige kindjes, zou dr zo eentje mee willen nemen!
We kregen daar te horen dat ze dinsdags kerst gingen vieren, en of we ook kwamen. Dus i.p.v. 's ochtends, 's middags naar het weeshuis geweest, maar alles zat een beetje tegen die dag, dus we kwamen een half uur later daar en toen hield het al weer bijna op, wel nog soda's gedronken en mandazi's (soort zoete deegbol) gegeten. Daarna wilden we nog helpen, maar er waren nu zoveel mensen aanwezig dat we eigenlijk maar een beetje in de weg liepen, dus toen maar gegaan.

We wilden weer bij Sinza take-away gaan eten, maar toen we aankwamen rijden met de dalla zagen we allemaal beesten bij het licht. Het leken een soort van langpootmuggen ofzo, het leek ook echt wel een plaag, zoveel!!! Dus we stonden bij de Sinza take-away alleen maar van die beesten van ons af te slaan, de mensen daar moesten wel lachen om onze reactie, maar wij vonden het minder leuk en gingen daarom dus ook maar niet daar eten! haha
Naar copper chimney geweest, een indiaas restaurant waar we al eerder hadden gegeten, gelukkig was toen de plaag verdwenen, want ook daar hadden ze tl-licht! Ondertussen ben ik ook al aardig wat gewend qua heet eten, haha, zondag hadden we ook al indiaas gegeten en de curry's zijn over het algemeen erg heet!!

Die nacht was het weer enorm gaan stormen! En ook echt donder en bliksem, wat echt heeeel dichtbij klonk! Janne en ik zaten midden in de nacht rechtop in bed en hebben de waaier maar snel uitgedaan! Waren ook echt een beetje bang! De volgende dag was de straat voor onze deur dan ook omgetoverd tot een zwembad! Dit weer is ook erg ongebruikelijk voor deze tijd van het jaar vertelde Marissa ons.
En we hoorden later ook van Froukje dat de beesten die we de avond ervoor hadden gezien een teken zijn dat het gaat regenen, dat was dus wel duidelijk haha! En deze beesten worden hier gezien als een delicatesse en worden geroosterd!

Gisteren zijn we begonnen om met de kinderen de schoenendozen te versieren die we met de kerst als kadootje gaan geven! Wordt nog best veel werk allemaal in erg korte tijd! Maar hopelijk gaat het idee van een eigen opbergdoos wel werken! Ze krijgen ook allemaal een foto van zichzelf erop, dus ik heb nu ook van iedereen mooie close-ups!
Heb nu ook al wat foto's van ons huis en de omgeving en de green-door-home (daar waar de kinderen wonen) op de site gezet, ik heb helaas geen tijd meer om de close-ups er ook op te zetten, dus dat komt een andere keer!

Vandaag hebben we even een regeldagje. Morgen gaan we met de kinderen naar slipway, want daar wordt dan kerst gevierd en daarna gaan we een movie-party houden bij de kinderen. Zaterdag is het de bedoeling dat we de kids meenemen naar een voetbalwedstrijd, als die er tenminste is...hebben wat vage informatie via een taxichauffeur, dus we zullen zien!!

Tot snel weer allemaal!

liefs Petra

• 21 December 2006 - 18:57

Anke:

He peetje, Wat een geregel allemaal zeg, en ja natuurgeweld is iets waar we maar weinig aan kunnen doen. Je klinkt wel goe!!! Ga lekker door!! en geniet gewoon van die laatste 1,5 week, zoals je zelf al zei, het is te korte tijd om niet te genieten!!

Hele dikke kus en veel liefs!! Anke

• 22 December 2006 - 07:58

Jorinde:

haha, das grappig peet, helemaal aan de andere kant van de wereld hadden wij ook heel veel regen en vette onweer en zelfs een kleine aardbeving! gelukkig is t overdag grotendeels droog. en t indiase eten is hier ook erg lekker hahaha. vandaag hebben we in de wijk little india in singapore gegeten, echt lekker, dus vanavond weer.
    doei doei! jorinde

• 22 December 2006 - 09:01

Anne:

ja idd jorin, grappig! herkende ook dingen uit t verhaal van peet. alleen zijn wij niet zo slim om dan electrische apparaten uit te zetten...Veel plezier nog en hopelijk red je het met de dozen.
    dikke kus

• 22 December 2006 - 19:15

Jen:

Ha lieverd! Tis hier ook niet echt strandweer ;) maar hebben toch geen last van storm !!! Maar een witte kerst hoeven we ook niet te verwachten! Ik heb nu lekker vakantie, lekker ff relaxen!! We zullen aan je denken als we hier aan onze kerstmaaltijd zitten! Komt t maar inhalen als je terug bent! Geniet nog maar ff van je kindjes en hoe dan ook.....jullie hebben in ieder geval jullie best gedaan om ze iets persoonlijks te geven!
    Fijne kerstdagen!
    Dikke knuffel en kus!!!!

• 23 December 2006 - 21:21

Viona:

Jee, wat een verhalen allemaal. Geweldig om elke keer te lezen. Je hebt al heel wat natuurgeweld doorstaan joh.
    Bij deze, hele fijne kerstdagen, best een beetje vreemd, zo ver van huis en knal straks het jaar 2007 in.
    Geniet lekker verder.

Kus Viona

• 27 December 2006 - 20:56

Leonie:

beetje late reactie maar goed.. heb je fijne kerst dagen gehad? ik moest werken en daar tussen door nog kerst gevierd met familie en gister nog uit geweest in arnhem voor de verandering, was erg leuk! wat een verhaal heb je weer geschreven, echt raar van dat weer daar.. jullie maken wel veel mee zeg. leuk van die opbergdozen, jij zijn goed bezig. wacht weer op je volgende verhaal :-)
    dikke kus van leonie

• 28 December 2006 - 11:29

Femke:

He, zo maak je `s wat mee he! Leuke dingen doen jullie daar met die kinderen. Goed bezig hoor!
    Nog heel veel plezier daar deze laatste weekjes, geniet ervan.
    Groetjes Femke