afgelopen weekend - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu afgelopen weekend - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

afgelopen weekend

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 December 2006 | Tanzania, Dodoma

Wat leuk om al die berichtjes te krijgen!! Leuk om wat van het werk te horen, hoewel het eigenlijk niet meer echt mijn werk is...:(! De veranderingen worden nu dus wel iets concreter! Doe iedereen maar de groeten van mij!
En Rita gefeliciteerd met je huisje!

Verder is mijn weekend een beetje anders verlopen dan dat ik verwacht had...haha...plannen maken kan hier dus echt niet!
Net nadat ik op mn site geschreven had dat we een beachparty gingen hebben, kreeg ik te horen dat deze niet doorging, omdat het teveel regelen was. Toen zouden we eerst nog naar een ander strand dichterbij gaan en daar de nacht verblijven, maar ook dat plan was weer gauw van de baan.
Zijn uiteindelijk met een aantal Muzungu's en een aantal tanzanianen pizza gaan eten! Was errug lekker! En daarna sheesa (ofzoiets, waterpijp) gaan roken op slipway. Dat is echt een beetje voor de rijkere mensen. Ik vond het ook niet echt heel gezellig daar, maar ja wel leuk gezelschap.

Daarna wilden we naar een club ofzo om te gaan dansen, maar ook dat ging uiteindelijk niet meer door. Uiteindelijk naar de corner bar gegaan, dat is een kroegje vlak bij ons huis. Daar een biertje gedronken en toen maar weer naar huis.
Zaterdag zijn we naar de markt in Mwenge gegaan, was niet zo heel bijzonder, alle spulletjes die ze daar hadden hebben we overal al gezien en ze willen je ook overal naar binnen hebben, daar wordt je soms ook wel moe van!
Zondag zijn we naar het strand geweest, heel mooi strandje, wel 2 uur reistijd, maar vooruit. Beetje jammer alleen dat het alweer regende toen we op het strand waren!!Waar heb ik dat eerder gehoord ;)!
's Avonds filmpje gekeken die Janne hier gekocht had, maar helaas was de kwaliteit niet al te best, dus hebben we het einde moeten missen...haha..frustrerend!

Gisteren en vandaag zijn we naar het andere weeshuis, msimbasi geweest! Erg schattige kindjes. Het is wel hard werken, maar dat is juist ook wel leuk!! Jammer dat we nog maar twee weken hebben...

Verder hebben we eindelijk Sinza take-away ontdekt. Dat is een restaurant wat in het volutary-book opgeschreven stond als erg lekker en goedkoop, maar we wisten niet waar we het moesten vinden! Per toeval waren we er gisteren beland en inderdaad heerlijk gegeten! Nu net weer onze lunch daar gehaald ;)!

Nou goed, de rest van de week de kids weer les geven in de ochtend en morgen gaan we ook naar een workshop op de school voor de wat oudere kinderen, gaat over de puberteit en ouder worden geloof ik, ben benieuwd...

Jullie horen het allemaal snel weer!

liefs Peet

  • 12 December 2006 - 11:18

    Leonie:

    dag juffie petra, had de foto's van die kinderen nog niet bekeken maar ze zijn echt geweldig. dat die kindjes allemaal bleven zitten op die potjes, of heb je net op het goed moment een foto genomen? je maakt wel veel leuke dingen mee zeg!! maar het zal soms ook best wel heel zwaar zijn.
    ik moet donderdag afdansen voor salsa, hoop echt dat ik het haal!
    ik mail of sms je wel of ik gehaald heb.
    dikke knuffel van leonie

  • 12 December 2006 - 18:29

    Rein:

    Hia,

    lekker weekendje heur!!Lijkt wel je leventje hier,biertje drinken,beetje uit eten gaan(hebben ze daar ook struisvogelbiefstuk?)
    En je mag bij die puberteitworkshop best wat voorbeeldjes over mij gebruiken hoor(knipoog)

    Grtz Rein

  • 12 December 2006 - 20:13

    Anke:

    he lieve peet!!! Wat een toestand!!! ;) Maar ja, de andere dingen zijn ook leuk toch!!! Mis je ons nog een beetje of blijf je over 2 weken daar hangen?? Maak er in ieder geval een mooie laatste paar weken van en blijf genieten1!!!
    Hele dikke koude kus uit Colorado!!!

    Liefs Anke

  • 20 December 2006 - 05:52

    Jorinde:

    ha peet, hehe eindelijk heb ik ook n beetje tijd om jouw dingen te lezen en te reageren. je hebt t ook wel naar je zin zo te lezen! leuk. bij ons stond t reizen even stil omdat ik in t ziekenhuis terechtkwam met tyfus...zo zie je maar een inenting geeft niet altijd de garantie dat je zon enge ziekte niet krijgen kan. heel veel plezier nog daar en ik zie je over ongeveer een maand! groetjes aan janne! xxxx jorinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Het avontuur gaat beginnen. Vorig jaar al een voorproefje gedaan tijdens 1 maandje Ghana. Toen ook de smaak te pakken gekregen van het reizen en van Afrika, dus nu drie maanden Tanzania!!! Enorm zin om hier rond te reizen en natuurlijk ook om vrijwilligerswerk te doen bij het boonabaana centre for children's rights!

Actief sinds 16 Okt. 2006
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 19455

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Argentina

28 December 2010 - 26 Januari 2011

nieuw avontuur

01 November 2006 - 30 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: