Het weeshuis - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Het weeshuis - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Het weeshuis

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 November 2006 | Tanzania, Dodoma

Na nog 2 daagjes extra relaxen op een strand op zanzibar, Jambiani, zijn we gistermiddag aangekomen bij het weeshuis.

Op Zanzibar hadden we eerst nog een spice-tour gedaan, was op zich heel leuk, maar Janne en ik waren echt doodop dus konden er niet echt van genieten. Wel nog allemaal lekkere fruitjes mogen proeven!! Hierna zouden we de nachtferry naar Dar es Salaam nemen, maar we hebben de de datum veranderd naar de 25ste, zodat we nog even konden ontspannen en dan op zondag naar het weeshuis en maandag beginnen.
We zijn toen naar het strand in Jambiani geweest, was echt super mooi daar en een relaxed sfeertje, wel wat duurder, maar vooruit daar hebben we maar even niet naar gekeken, hoewel we juist krap zaten met het geld, haha!

's Avonds met wat lokale rasta-mannen cocktails gedronken en muziek gemaakt, was erg gezellig!
De volgende dag nog heerlijk een massage gehad en henna laten zetten, dus ik voelde me weer helemaal opgeknapt!

's Middags zijn we met een lokale dalla dalla terug naar stone town gegaan, dat was ook erg grappig, het is een open busje en je rijd alleen maar over zandweggetjes, dus in stone-town aangekomen onder een dikke laag stof!
Toen de nachtferry waar we de hele rit hebben geslapen, toen ik wakker werd was het 6 uur en konden we van de boot af!

Nu zijn we dus in Sinza, waar het weeshuis is. We gaan vanmiddag voor het eerst naar de kinderen, ben erg benieuwd!!
We delen ons 'huisje' met een nederlands meisje en een duits meisje en Marissa, zij is een beetje de 'bazin'. Eigenlijk is Marco dat, maar die is met een van de kinderen naar een ziekenhuis in een ander land voor een belangrijke operatie.
Ik zal vanmiddag een heleboel foto's gaan maken van de kids en deze op de site gaan plaatsen!

Tot snel weer allemaal!
liefs Petra

  • 27 November 2006 - 10:22

    De Buurtjes:

    wat een ervaring, zo te lezen gaat het goed met jullie. Wij zijn nu terug van vakantie maar willen je nog wel feliciteren met je verjaardag.groetjes uit de parklaan

  • 27 November 2006 - 17:24

    Jen:

    Heej lieverd,
    ben erg benieuwd naar de koppies van de kindjes!! Heb toevallig gister hier een documentaire gezien over Tanzania; beetje kunnen zien waar jij ongeveer zit!! Heb jij ook al lijmsnuivende straatkinderen gezien in Dar-es-Salaam??
    Veel plezier met het werken in het weeshuis.....weer eens wat anders dan al dat reizen van de afgelopen weken!! Lekker op 1 plek zitten is ook fijn!
    Kus Jen

  • 28 November 2006 - 03:33

    Anke:

    he peetje, ja maak idd maar wat fotos van de kids!! en jij ook met je rasta mannen!!! ;) altijd lol!!! Heel veel plezier en succes morgen in t weesthuis! of maandag?!
    xxx
    Anke

  • 28 November 2006 - 03:35

    OEPS:

    oftewel weesthuis zonder t!!! :);):P

  • 28 November 2006 - 06:46

    Anne:

    Hey Peet! Leuk dat jullie nu in het weeshuis zijn..dacht al wanneer gaan jullie nou eens aan het werk;) Maar klinkt goed daar op zanzibar! Hopelijk zijn de kinderen allemaal erg lief en kunnen jullie leuke dingen met ze doen!
    Ik ben op hong kong AHHHH!! Heel vet, hier is internet dus dacht even reageren. Net even een city trip gedaan, van 4 uur, want het vliegtuig vertrekt zo weer.
    Nou lieverd ik stuur wel een mail dikke kus en veel plezier en werkse x an

  • 28 November 2006 - 06:46

    Nog Een Keer:

    er zijn hier trouwens erg veel chinezen peet...goh bij jou veel negers:P

  • 28 November 2006 - 11:28

    Mar:

    Ha Peet,
    Klinkt goed daar!
    Ik dacht dat ìk degene was die nog eens met een neger thuis zou komen.. haha!
    Geniet ervan daar, en heel veel succes met werken in het weeshuis!! Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen!
    Liefs X Marieke

  • 30 November 2006 - 21:39

    Lianne:

    He Peet, na een paar dagen relaxen kun je er zo te horen weer lekker tegenaan! Ik wil je heel veel succes en natuurlijk ook ontzettend veel plezier wensen met het werken in het weeshuis! Ik ben benieuwd naar de foto's en helemaal naar je verhalen van alle avonturen die je de komende dagen mee zult maken. Er zal dadelijk wel heel veel op je af komen!

    Ondertussen gaat hier alles ook gewoon door.. Ik ben eindelijk verhuist en heb het erg naar mijn zin. Als je terug bent moet je maar snel komen kijken en al je spannende verhalen aan me vertellen!!

    Heel veel plezier nog! Dikke kus

  • 02 December 2006 - 11:38

    Eefje:

    hey peet,
    Fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat en jullie het snel samen eens zijn over the change of plans....
    Ik ben net terug van mijn reis (haha) naar friesland, heerlijk uitgewaaid alleen jammergenoeg weinig negers, had ik toch naar afrika moeten gaan haha!!
    En als het goed is ga ik in januari verhuizen...jaja dan ga ik je nog meer missen als er geschilderd moet worden in mijn nieuwe huis haha.....nouja ik denk dat angela dan maar twee keer zo hard moet meehelpen hihi!!
    Dus als je terugkomt kan je meteen mijn nieuwe huis bekijken....ik moet wel eerst nog even het contract ondertekenen, maar het komt vast allemaal goed!
    Nou veel plezier nog daar!
    Xx Eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Het avontuur gaat beginnen. Vorig jaar al een voorproefje gedaan tijdens 1 maandje Ghana. Toen ook de smaak te pakken gekregen van het reizen en van Afrika, dus nu drie maanden Tanzania!!! Enorm zin om hier rond te reizen en natuurlijk ook om vrijwilligerswerk te doen bij het boonabaana centre for children's rights!

Actief sinds 16 Okt. 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 19460

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Argentina

28 December 2010 - 26 Januari 2011

nieuw avontuur

01 November 2006 - 30 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: