Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 November 2006 | Tanzania, Zanzibar

Daar ben ik weer, vanuit het bijna altijd zonnige zanzibar:)!!!
het is al weer even geleden dat ik een verhaaltje op de site gezet heb, of dat lijkt zo want er is weer veel gebeurd!
Om te beginnen bij vrijdag; Toen moest Karen haar resident permit halen bij de immigratie en Janne en ik zouden naar het weeshuis gaan. Maar 's middags belde Karen ons op of we even naar het hostel wilden komen, vertelde ze dat ze beroofd was! En ze had net heel veel geld gepind voor haar permit en om geld te wisselen! Dus dat was echt niet gaaf! Gelukkig was het verder niet geweldadig verlopen ofzo en waren we al lang blij dat er niks met Karen aan de hand was! Maar goed dat hakt er toch even in, dus toen hebben we maar besloten om zaterdags pas naar Zanzibar te gaan en zijn we mee geweest naar de immigratie met Karen.

Daarna zijn we nog naar het weeshuis geweest, wat ook wel een hele toer bleek te zijn, we dachten namelijk dat we wel wisten waar we moesten zijn, in Sinza, maar ja dat is dus een hele grote wijk in Dar es Salaam. Dus wij in de dalla dalla vragen of iemand wist waar we moesten zijn. maar niemand had van Boonabaana gehoord....Gelukkig was er wel een hele aardige vrouw die met ons mee het busje uit is gegaan en ons geholpen heeft het te vinden. We werden wel van het kastje naar de muur gestuurd door iedereen en kwamen ook nog bij een ander weeshuis terecht, maar uiteindelijk zagen we daar het bordje van Boonabaana staan, we waren al bijna bang dat het helemaal niet bestond...

Heel leuk om al even er geweest te zijn en de kinderen te zien en te zien waar we komen te 'wonen'! Heb er nu ook al helemaal zin in!
Als we daar komen hebben de kinderen ook vakantie dus genoeg tijd om veel dingen met ze te gaan doen :)!
Maar goed na daar rond te hebben gekeken weer per dalla dalla terug. Daar met Karen en een aardige taxichauffeur, die Karen heel erg geholpen had nadat ze bestolen was, gaan eten. De taxichauffeur had nog nooit met mes en vork gegeten, dus dat hebben wij hem even geleerd, erg grappig ;)!

Zaterdags zijn we op tijd met de boot naar Zanzibar vertrokken waar we een dagje hebben rondgeslenterd in stone-town. 's Avonds hebben we heerlijk aan het water gegeten in de forodhani gardens, dat is echt heel leuk, daar hebben ze allemaal local food, dus vooral heel veel vis, maar gelukkig ook wel wat vlees op spiesjes liggen en dan kun je zelf wat dingetjes uitzoeken en dan bakken ze dat voor je. Heel gezellig. Hierna wilden we natuurlijk wel wat van het nachtleven meepikken, aangezien het ook zaterdagavond was! En er was een reggae-party, dus wij daar naartoe, maar helaas was dat om 11 uur nog niet echt druk bezocht en ook vooral lokale bevolking, dus daar zijn we snel weer weg gegaan. Toen zijn we uiteindelijk in een openlucht-discotheek terechtgekomen. Dat was wel erg grappig en leuk om te kijken naar alle negers die aan het dansen waren. Op een gegeven moment waren ze wel echt allemaal jaren '90 muziek aan het draaien, dat is hier dus schijnbaar helemaal hip! Wel grappig.
Rond 1 uur ging het sluiten en toen maar lekker naar bed, want de volgende ochtend zouden we met een busje richting Nungwi vertrekken, waar de bounty-stranden op ons wachten...

Toen we daar aangekomen waren zijn we meteen gaan informeren om te duiken en ik dacht, ach...ik kan het best proberen...maar ik vond het wel heel spannend, was ook al bang dat het niet zou gaan lukken, omdat snorkelen bij mij ook niet geweldig gaat, dan ga ik ook al hyperventileren. Dus de volgende dag heb ik eerst in een zwembadje geoefend samen met Janne en onze persoonlijke instructeur, maar het ging echt niet helaas...dus toen ben ik maar gaan snorkelen...wel jammer, maar ook dat was heel mooi :)!!
Ook hebben we met dolfijnen gezwommen! Was ook echt geweldig, we zagen ze namelijk in de verte toen we aan het lunchen waren en die mensen vroegen of we er heen wilden, dus toen hebben we dat gedaan en konden we met ze snorkelen, alleen moest het allemaal erg vlug, vlug, dus heb ik onder water helaas weinig van ze gezien, maar het was ook al heel gaaf om zo dicht bij ze te zijn!!!

Nu zijn we net weer terug van Nungwi, waar we ook tijd hebben gehad om lekker te relaxen aan het strand en in Cholo's het strandtentje.
Voor morgen hebben we een spice-toer geboekt en dan nemen we savonds de nachtferry terug naar Dar es Salaam. Hopelijk kunnen we dan gelijk 's ochtends een buskaartje regelen voor naar Moshi, om vanuit daar de Kilimanjaro te gaan beklimmen...onze volgende uitdaging:)!!!

Tot snel allemaal!
liefs Petra

• 22 November 2006 - 20:41

Anke:

Kilimanjaro.... ???? Flinke uitdaging zeg!!! wel goed op voorbereiden hoor!!! He lieve meis ik ben echt blij dat je t naar je zin hebt en hopelijk kom je niet veel tegenslag meer tegen!!! Hou vol hou vol en spreek je snel weer!!! Dikke kus en proost!! Op de kilimanjaro!!!
    xxx liefs anke

• 23 November 2006 - 08:47

Rein:

Ach Peet,met Jeroen als vriend weet je toch wel hoe het is iemand te moeten leren met mes en vork te eten...(grapje Joop).En stone-town,is dat niks voor Ewout?En nu komt ie eraan he,de Kilimanjaro.Ach,zo'n bergje is toch niks vergeleken bij de klim richting het klooster van de SPH...

• 23 November 2006 - 16:49

Jen:

Fijn weer wat van je te horen!!
    Jammer dat t duiken niet is gelukt, hele ervaring....maar als de zee helder genoeg is kun je ook veel aan de oppervlakte zien!
    Geniet maar van het mooie weer, want hier is het nu echt herfst (veel regen dus!)
    Fijn dat er ook nog behulpzame mensen rondlopen en niet alleen maar overvallers.....hopelijk was dit eenmalig, maar blijf opletten he!?!
    Ben erg benieuwd naar die kinderkopjes.....zijn ze net zo schattig als in Ghana???
    Maar....nu eerst succes met jullie beklimming.....doe voorzichtig!
    Dikke knuffel van je zus!

• 24 November 2006 - 13:36

Leonie:

klinkt nog steeds hartstikke gaaf wat je daar allemaal aan het doen bent. mis je wel op logterberge hoor.
    kus van leonie