alweer op safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu alweer op safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

alweer op safari!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 November 2006 | Tanzania, Arusha

Daar ben ik weer, net weer terug van drie dagen safari in tanzania.
Maar ik zal even verder gaan waar ik gebleven was...Mombasa...op weg naar Arusha.
's Ochtends om 5 uur opgestaan om op tijd bij de busopstapplaats in Arusha te zijn. We moesten dus 's ochtends vroeg weer met de ferry naar Arusha, wat nog een behoorlijk gevaarlijke tour bleek te zijn! Er stonden 2 vrachtwagens op de ferry die er vanaf moesten, maar ze kregen de wagen niet gestart ofzo, dus op een gegeven moment begon iedereen al op de ferry te lopen, daar waar normaal auto's erop gaan. Het was echt een enorme drukte, overal negers!! haha, wij waren de enige mzungu's (blanken) en iedereen begon echt te duwen en wij met onze backpacks op, en je werd helemaal tegen de vrachtwagens die er nog steeds stonden geduwd....we hebben het overleefd, maar het was zeker spannend!! Aan de overkant snel weer door en toen we bij de opstapplaats kwamen zeiden ze dat er al een plek vergeven was! dus we konden niet mee!!! Ze zeiden dat we maar de nachtbus moesten nemen! Wij behoorlijk boos, maar ja er viel niks te doen de bus reed weg....om vervolgens 5 minuten later weer terug te komen en toen konden we wel mee!!!Hoe vaag!
Maar we waren dus op weg richting Tanzania! Jippie! Aan de grens ging alles heel vlotjes dus dat was erg fijn.
We waren rond een uur of 6 in Arusha en het begon al donker te worden dus we wilden snel naar een hotel. Maar bij het uitstappen werden we al gelijk weer bedolven door allemaal negers die ons allemaal wilden helpen! In de lonely planet hadden ze het over flycatchers, we wisten niet precies wat dat waren, maar dat is nu wel helemaal duidelijk geworden! Ze willen je allemaal helpen in ruil dat je met hen mee op safari gaat!
Maar wij zijn gewoon aangelopen naar het hotel. Daar aangekomen onze was te drogen gehangen en wat gaan eten. De volgende dag waren we van plan een safari te gaan boeken.
Na een redelijk goede nachtrust en geprobeerd een beetje uit te slapen..zo'n 9 uur, is hier al ruimschoots uitslapen, stapten we onze kamer uit en ...waren mijn sokken verdwenen (de warmste die ik bij had, voor de kilimanjaro!!) en Karen had haar batterijen in de kamer naast ons opgeladen want wij hadden geen stopcontact en ook die was weg...in de plaats er van lag de kamer bezaaid met condooms!! Heel fijn!
Geprobeerd er nog achteraan te gaan, maar toen we gingen vragen wie de eigenaar was was het ineens weer een andere dan de dag ervoor!Ze beloofden ons nog van alles, maar helaas die spullen zijn we echt kwijt! Gelukkig hadden we nog niet voor de kamer betaald en dat hebben we dus ook niet gedaan. De nacht erop toch nog maar daar geslapen, want dat was wel het makkelijkst, maar niet betaald en de volgende dag op safari!
We waren samen met een Amerikaans meisje, Kylie, die wij zelf op de straat 'geflycatcht' hadden en twee jongens, Jon ook een Amerikaan en Saaya uit Kenia. We zijn naar 3 verschillende parken geweest. De Ngorogoro krater, Manyarra lake en terengire parc. We hebben op het luipaard na de 'big five' gezien. Heb de foto's ondertussen wel op USB gezet, maar op internet zetten duurt erg lang en heb daar nog geen tijd voor...Hopelijk lukt dat een keer in Dar es Salaam.
Nu zijn we net weer terug van de safari en morgen gaan we met de bus naar Dar es Salaam. De bus vertrekt om 7 uur en dan hopen we er net voor het donker te zijn, rond een uur of 5.
We gaan dan waarschijnlijk donderdag even een bezoekje brengen bij het weeshuis en vrijdag of zaterdag naar Zanzibar, dus ik kan net geen cocktails onder de palmbomen drinken op mn verjaardag, maar goed verjaardag vier je toch meestal in het weekend he ;)!
Nou dit lijkt me wel weer een lang genoeg verhaaltje voor vandaag, een hele beknopte versie van alle dingen die we hebben meegemaakt! Tot snel weer allemaal!

liefs Petra

• 14 November 2006 - 18:34

Inge:

He meid,
    zo te horen heb je het tot nu toe al goed naar je zin. Wel rot dat sommige spullen 'verdwijnen' hoor...:S Maar als je in Dar Es Salaam bent en je ziet peta, doe haar dan de groeten van ons!! Tnx alvast en ik wens je alvast een fijne verjaardag daar en nog veel (kijk)plezier! Dikke kus

• 15 November 2006 - 00:20

Anke:

He meis het is bijna zover he!!! en je moet toch zeker wel een cocktail drinken of iets dergelijks op je verjaardag hoor!! en dan doe je t toch gewoon ff in t weekend over!!! ;) alvast ontzettend veel plezier en ik spreek je snel weer!!!

xxxx
    Anke

• 15 November 2006 - 08:39

Sarah:

Ha Peet,
    Daar ben ik ook allmaal geweest!! Mooi he!? Vooral het Tarangire parc vond ik erg mooi. Heel veel olifanten daar. Heb je ook in die lodge met tenten geslapen met dat mooie uitzicht? Nou fijn om te horen dat jullie het leuk hebben daar. Maar wanneer ja je vrijwilligers werk doen? Want ik dacht dat jullie daar mee zouden beginnen..
    Alvast een fijne verjaardag en genietse op Zanzibar op het witte strand tussen de palmbomen met een cocktail :-)!
    xxx Saar

• 15 November 2006 - 09:38

Rein:

Ha die Peet,

kijk je wel uit dat je niet gaat lopen stressen daar in Tanzania!!Als 9 uur al uitslapen is...Ik wens je bij deze veel plezier op je verjaardag!!Jeroen was trouwens als een kind zo blij dat ie jou kon smsen op je nieuwe nr!!

Groetjes Rein

• 15 November 2006 - 15:02

Poppe, Jeannet En Ma:

Beste Petra,
    Leuk om je verslagen te lezen, want we zijn door je ouders op de site gewezen. We wensen je een hele fijne verjaardag toe.
    Hartelijke groeten uit Son.

• 15 November 2006 - 20:03

Rita:

Gefeliciteerd alvast!!! voor morgen. Ik vind wel dat je daar een drankje op moet drinken. Je bent tenslotte in tropische sferen... Wel ontzettend gaaf allemaal wat je gezien hebt tot nu toe en je bent er pas 2 weken. Neem je (jullie) ook een beetje rust om al die ervaringen en indrukken een plek te geven? Veel pelzier in Dar es Salaam (?) kijk uit, doe voorzichtig en niet achter de mannen aan(hihi) Liefs Rita

• 15 November 2006 - 22:36

Pap En Mam:

Hoi lieve jarige dochter, een hele fijne verjaardag. Vier het op z'n Tanzaniaans, hoe dat ook is (maar natuurlijk niet te gek ;-)). Nog een hele fijne tijd. een dikke kus van ons.

• 16 November 2006 - 11:47

Nicole, Nijmegen:

Hoi Petra,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Alles goed in het afrikaanse, de verhalen klinken in ieder geval goed. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt en wens je nog een te gekke tijd in Afrika. Take care! Groeten, je huisgenootje

• 16 November 2006 - 11:48

Nicole, Nijmegen:

Hoi Petra,

• 16 November 2006 - 13:40

Angela:

Hey jarig jopje!!!
    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloriaaaaaa :-)!!! Hieperdepiep hoeraaa!!!
    Een super fijne verjaardag, dat je het maar goed mag vieren in de rimboe (of waar je op dit moment uithangt) haha!!
    Geniet ervan! Als je terug bent gaan we lekker naar de sauna (cadeau) en het daarna op een zuipen zetten ;-)key??!!!
    Dikke kus Angela

• 16 November 2006 - 14:10

Mieke:

Hallo Petra,

Leuk om te lezen wat je belevenissen zijn! Proficiat met je verjaardag en maak er iets van! Toch wel apart om daar jsrig te zijn.Groetjes uit Son
    Mieke

• 16 November 2006 - 15:41

Marieke:

Hé Peet,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Geniet maar lekker daar, dan vieren we het als je terug bent!
    Liefs X Mar

• 17 November 2006 - 18:30

Angela En Eefje:

Hey Petra,
    Hoe is het? Nouja eigenlijk weten we alles wel van seconde tot seconde he?? ;-) Mierenneuker!!! (frustratie van ons angela, hahahahahahahahahahahahaha) We fluisteren nu even naar elkaar waarom ze gefrustreerd is, dat hoor je wel weer als je in NL bent (had je maar niet weg moeten gaan!!!)
    Geniet maar van Zanzibar (je hebt al die condooms uit die hotelkamer toch wel meegenomen??))!! En zeg maar tegen Janne dat ze ons ff moet mailen wat haar 'waar ben jij nu'site is, want als we dan niet veel tijd hebben, lezen we Jannes korte versie, hihihihihi!!
    Nou dahaaaaaaaaag lieverd!! Dikke kussen en knuffels (want dat is heel belangrijk!) van Angela en Eefje