Veilig aangekomen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 November 2006 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal!!

Hier zijn we dan, in Nairobi, veilig en wel...hoewel dat ng even de vraag was aan het begin.
Al in London werden mijn dagrukzak en die van Karen er uitgepikt en doorgespit! Ik moest gelijk vanalles achterlaten, mn dagcreme, mn gel, hij widle zelfs mn deet eruit halen!! Gelukkig heb ik dat kunnen voorkomen en zelfs mn gel stopte hij weer terug. Toen ik ook nog vroeg of ik mn getinte dagcreme terug mocht zei hij: Don't push it...'okay, okay'. Wel een beetje balen, maar de schade bleef dus nog beperkt!

Eenmaal opt vliegveld zijn maar gelijk goed begonnen en hebben ons in afrikaanse avonturen gestort!! We kwamen pas laat aan. Het was half 10 maar al 11 uur toen we eindelijk van het vliegveld afkwamen.
De terminal was kapot en we moesten dus via de trap naar beneden, in de regen!! Heel fijn ik dacht dat het hier warm zou zijn! haha.

Toen we van het vliegveld afkwamen werden we meteen bestormd door Kenianen die ons allemaal errug graag wilden helpen! En aangezien wij niks hadden gehorod van het hostel waar we heen wilden wisten we ook niet goed wat te doen en hebben er uiteindelijk bij ingestemd om met hen mee te gaan in een taxi...beetje duister was het wel, maar we wisten het anders ook even niet. Dus daar zaten we dan drie meiden in een busje met drie donkere kenianen...hahaha (maar lieve pap en mam we leven nog en het viel allemaal mee!!)
Ze brachten ons netjes naar iqbal hotel, wat potdicht zat. Bleek schijnbaar al een halfjaar dicht te zijn!
maar goed toen hebben ze ons naar een hotel gebracht en konden we lekker gaan slapen!
Volgende dag stond dezelfde man natuurlijk alweer op de stoep en wilde hij ons strikken voor een safari! We hebben os net om laten kopen, maar hebben geregeld dat ze ons naar Nairobi Backpackers hostel brachten en daar zitten we nu dus...beetje te chillen :)!
Rustig aan beginnen en een beetje met andere backpackers kletsen en lonely planet bekijken, zodat we weten waar we heen moeten!

Leuk om al die berichtjes van jullie te lezen, nu kunnen jullie dus ook mijn eerste berichtje lezen :)!!
Ik kan nog niet echt veel vertellen over wat onze plannen zijn, want die hebben we nog niet, maar over een weekje ofzo heb ik vast wel weer wat verhalen! tot snel!

Dikke kus,
Petra

  • 02 November 2006 - 14:00

    Leonie:

    dag peet, fijn dat je veilig bent aangekomen. wel spannend hoor met die mannen, maar gelukkig allemaal goed gegaan.
    die getinte dagcreme zal je daar toch wel niet nodig hebben ;-)
    veel plezier en lees wel weer hoe jullie het hebben daar.
    kus van leonie

  • 02 November 2006 - 15:31

    Rein:

    Zozo,dat is een stuk spannender dan het stoffige leven in nat,koud NL.Jullie zijn nog niet weg of het begint hier al 's nachts te vriezen!!En ja,met 3 kenianen in een taxi is best duister inderdaad...

  • 02 November 2006 - 16:21

    Angela:

    Hey meissie,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! Echt leuk om te lezen wat jullie meemaken daaro!! Laat je niet gek maken door al die 'lekkere' negers he ;-) hahaha
    Ik lees het allemaal wel, pas goed op jezelf he!!
    Dikke kus Angela

  • 02 November 2006 - 19:28

    Jen:

    Ha zussie,
    fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn!! Geeft wel een gek gevoel hoor nu JIJ degene bent die daar in Afrika zit en IK nu hier thuis.
    Lieve schat, laat je niet meteen in met al die Kenianen, want je weet wat ze denken/willen!! Ga lekker op ontdekkingstocht en zorg goed voor jezelf en elkaar!
    Dikke kus je zus!

  • 02 November 2006 - 21:11

    Jeroen:

    Hai!

    Zeker goed nieuws dat alles goed is, op een paar akkefietjes na. hmmm...
    Vind het leuker om je te mailen

    ;p

    x

    Jeroen

  • 03 November 2006 - 17:48

    Anne:

    Ha mop,
    Klinkt spannend...in zo'n busje..Maar alles is gelukkig helemaal goed terecht gekomen..Hebben jullie al een beetje bekeken waar jullie nu naartoe willen? Veel plezier verder!
    Ik ga dit weekend beginnen met de malaria tabletten..kan ik dat ook als excuus voor alles gebruiken;) :P
    Ik lees het wel weer! Dikke kus an

  • 04 November 2006 - 15:26

    Ank:

    He peetje,

    Super dat je veilig aangekomen bent. in plaats van petraopreis had je misschien petrainthewilderness kunnen heten als ik t zo bekijk. nee volgens mij ga je jezelf wl heel goe vermaken!!! Kijk een beetje uit !!! en vermaak jezelf!!!

    xxxxx
    Anke

  • 06 November 2006 - 09:39

    Lianne:

    He Peet, Gaaf man dat je nu helemaal daar zit! En in zo'n korte tijd al meteen heel wat meegemaakt! Heel veel plezier nog en ik hoop snel weer wat spannends te lezen!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Het avontuur gaat beginnen. Vorig jaar al een voorproefje gedaan tijdens 1 maandje Ghana. Toen ook de smaak te pakken gekregen van het reizen en van Afrika, dus nu drie maanden Tanzania!!! Enorm zin om hier rond te reizen en natuurlijk ook om vrijwilligerswerk te doen bij het boonabaana centre for children's rights!

Actief sinds 16 Okt. 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 19474

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 13 Maart 2015

Argentina

28 December 2010 - 26 Januari 2011

nieuw avontuur

01 November 2006 - 30 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: