De eerste week - Reisverslag uit Pai, Thailand van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Pai, Thailand van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 Augustus 2008 | Thailand, Pai

Hallo allemaal

Daar ben ik dan eindelijk! Het heeft even geduurd, maar heb nu eindelijk tijd gevonden om even achter internet te kruipen.
Ik zal maar beginnen bij het begin. In mn eentje op het vliegtuig naar Bangkok. Had al helemaal zin om Jeroen te zien toen ik landde, dus toen ik naar buiten stapte helemaal bepakt en bezakt en ik Jeroen niet zag, kreeg ik het toh even benauwd. Ik had geen telefoon bij, geen telefoonnummer en ook nog geen thais geld…gelukkig zag ik dat er bordjes waren met Meeting Point en hoopte ik er maar op dat Jeroen dezelfde gedache had gehad…en jawel hoor daar stond ie te wachten..gebruind en bebaard! Fijn om weer lekker bij elkaar te zijn!

Meteen richtig Bangkok waar Jeroen al een mooi hotelletje voor ons uitgezocht had. Ik had niet geslapen in het vliegtuig dus even een middagdutje gedaan en wat van Bangkok bekeken. ‘s Avonds hadden we afgesproken met studiegenoten van Jeroen, die de volgende dag weer terug naar Nederland gingen. Gezellig samen gegeten en op stap geweest. Meteen wat biertjes getest en Chiang bier met een olifant erop en 6,4 procent alcohol is als beste uit de bus gekomen ;-)!
In Bangkok ook gelijk de eerste olifant gezien, gewoon op straat, eigenlijk wel erg zielig. Deze beesten verdienen niet genoeg met shows en dus nemen de mahouts (olifanten-opvoeders) ze mee de grote stad in om daar nog wat geld te verdienen aan de toeristen die de olifanten sugarcane kunnen voeren tegen een prijs. Ik vond het maar zielig…
Na 1,5 dag Bangkok en al vele temples bezocht te hebben, met de trein richting Chiang Mai. Jeroen had bedacht dat we wel derde klas konden reizen, om eens lekker primitief te doen, hoewel toen hij het boekte alles nog vrij was en we dus ook 1ste klas met bed hadden kunnen boeken! Goed een beetje afzien vind ik ook niet erg, maar tweede klas was toch wel fijn geweest met stoelen die naar achter konden. Nu zaten we op houten bankjes met een hoes er omheen. En zo dus de hele nacht. Konden niet liggen en de trein had ook nog eens 5 uur vertraging. Hebben uiteindelijk 19 uur gezeten en geprobeerd zittend te slapen. Wel leuk nog met onze overburen ‘gekletst’ met handen en voeten en eten uitgewisseld! Was inderdaad een belevenis, alleen kwam het ons humeur niet ten goede, zo weinig slapen!! De dagen erna dus maar op tijd naar bed om wat slaap in te halen!

In Chiang mai vele tempels bezocht en een trip gemaakt de bossen in, waar we met een kabelbaan tussen de bomen hebben geslingerd, zo’n 80 meter boven de grond!! En ook geabseild naar benden toe, echt super vet!!! Vond het doodeng voordat we gingen en durfde eigenlijk niet, maar Jeroen heeft me overgehaald en daar ben ik super blij om! Het was helemaal niet eng, juist ontzettend gaaf!! En ook naar beneden abseilen bijna 20 meter naar beneden! Kriebels in je buik, super leuk! Heb mezelf weer overtroffen :)!

Na Chiang Mai met een minibusje naar Pai gegaan. We wilden graag met het gewone busvervoer, tussen de locals, alleen bleek er in de middag geen gewone bus meer te gaan alleen mini-vans, maar wel tussen de Thaise mensen en niet alleen maar toeristen.
Zijn nu dus in Pai, super mooie omgeving hier! Echt genieten, veel groen, bossen en rijstvelden! In de Lonely Planet stond dat het een beetje een hippie-dorp is en dat is ook zeker waar! Overal Bob Marley, relaxte muziek en alternatieve gasten! Haha wel leuk! Gaan dalijk naar een mooie oude temple boven op een berg met uitzicht over de rijstvelden en daar lekker rondwandelen. Vanavond misschien een ontspannen Thaise massage…jullie horen weer van ons!

P.S. we zijn nog niet weggestroomd met de modder, waar we wel even angst voor kregen toen we een krant lazen waarin stond dat onder andere Pai en nog een aantal noordelijke dorpjes te maken hadden met enorme modder-stromen vanwege de vele regen van de afgelopen dagen. Er schijnt zelfs een heel dorpje weggevaagd te zijn… Er staat wel een sterke stroming op de rivier en hij treed een stuk buiten zijn oevers maar nog geen weggevaagde huisjes gezien, gelukkig.

Liefs
Jeroen en Petra

• 11 Augustus 2008 - 17:07

Adelheid:

Hallo Petra en Jeroen,

Geniet van alles en maken jullie er een leuke vakantie van maar doe a.u.b. geen gevaarlijke "dingen" maarja met onze Jeroen....

Lieve groetjes en kusjes van Adelheid

Tot schrijfs

• 14 Augustus 2008 - 15:51

Zus:

Ha dappere reizigers,

leuk zeg iedere keer weer een beetje je grenzen verleggen!! Klinkt allemaal erg stoer, mooi en gezellig!
    Krijg ook helemaal zin om te reizen!
    Moet helaas weer een jaartje wachten voor het zover is :(
    Hier is het gewone leventje weer aan de gang!
    Geniet ervan saampjes en tot over een paar weekjes weer!

Kus Jen