bijna naar huis!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu bijna naar huis!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

bijna naar huis!!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 Januari 2007 | Kenia, Nairobi

Het zit er echt bijna op!! Jammer, maar ook leuk om iedereen weer te gaan zien!

Gelukkig is het met de vlucht allemaal goed afgelopen. Janne had met Arke gebeld en daar wisten ze nog niet eens van de staking af!! Maar ze ging het gelijk voor ons uitzoeken en toen bleek dat British Airways onze vlucht al had omgeboekt. Betekent wel dat we onszelf 7 uur in London moeten vermaken, maar vooruit we zijn in elk geval dezelde dag nog in Nederland :)!

Zitten nu weer in de grote stad Nairobi. Gisteren nog op souvernir-jacht geweest en geprobeerd alles in onze tassen te krijgen. Het is gelukt maar ze zijn wel echt gruwelijk zwaar dus we zijn nu even aan het checken hoeveel kilo's we mee mogen nemen ;)!!

Nog even wat leuke dingetjes uit Kampala. Daar had je dezelfde fietstaxi's als in Sengerema. Maar je had ook brommer-taxi's. Janne durfde zich er eerst niet op te wagen, maar aangezien we nergens een taxi konden vinden, zijn we toch maar per brommer gaan reizen. Dit was echt super leuk. En terwijl je achterop de brommer door het drukke verkeer raced, probeert de bestuurder je ook nog te versieren ;)! haha, dat was echt wel grappig! Hoe vaak wij hier al niet getrouwd konden zijn!! Ze vragen ook allemaal of je getrouwd bent en of je kinderen hebt!

Maar goed we hadden de smaak te pakken van het brommer-rijden dus zijn zo nog een aantal keer op en neer naar het 'city-center' van kampala gereden. We hebben daar ook een deel van onze kleren weggegeven aan straatvrouwen en kinderen. Dit was nog best spannend aangezien ze allemaal op ons afstormden en aan de kleren begonnen te trekken. Echt dankbaar waren ze dus niet...maar vooruit toen we even later weer langs liepen hadden verschillende vrouwen onze kleren al wel aan!!

De nacht voordat we naar Nairobi vertrokken, zijn we wezen stappen in Kampala, want dat was volgens de lonely planet ook 1 van de high-lights, en aangezien we toch bezig waren zoveel mogelijk high-lights op ons lijstje te krijgen...;)!!
Was echt super leuk, we zijn naar een nachtclub geweest, Ange Noir. Onze laatste keer stappen in Afrika!
Heel veel gedanst op Bongo-fravol (=flavour,maar ze draaien hier de r en de l om).
We hadden eigenlijk bedacht om om 2.30 uur naar huis te gaan zodat we nog een paar uurtjes konden slapen voordat onze bus naar Nairobi om 7 uur vertrok, maar we hadden het zo naar onze zin, dat we aan de taxi-chauffeur gevraagd hebben of hij ons 2 uur later op kon komen halen, zijn enige antwoord: 'oke'! Haha, gaat hier echt zo makkelijk!

Dus toen waren we rond half 6 thuis. Zijn toen maar niet meer gaan slapen en hebben geprobeerd dit in te halen tijdens de 12 uur durende bus-reis! Niet heel veel slaap ingehaald natuurlijk als je over de weg hobbelt en bonkt!

Maar goed, in Nairobi maar op tijd naar bed gegaan en de volgende dag rustig aan gedaan.
Vandaag gaan we ook relaxen en gaan we zwemmen in het Hilton-hotel!! Nog even genieten van de laatste paar uurtjes zon en warmte!!

Tot morgen!:)
liefs Peet

• 29 Januari 2007 - 11:58

Rein:

Quote:
    `Nog even genieten van de laatste paar uurtjes zon en warmte!!`
    Dat heb je goed gezien Peet,hier is het lekker winterweer,dus hoop dat je nog een dikke trui bijhebt voor als je uit het vliegtuig stapt!Goede terugreis en tot over een paar dagen!
    Rein

• 29 Januari 2007 - 12:28

Inge:

He Peet,
    zo te lezen uit alle verhalen heb je je daar prima vermaakt en veel gezien en gedaan, erg leuk :D Hoop dat je er echt van genoten hebt!!

Dikke kus en tot binnenkort!

• 29 Januari 2007 - 12:34

Rita:

Wat een goede afsluiting van je lange reis, gewoon lekker lang gaan stappen! Zo hoort Het :) :} Nog een goede reis en kon je verhalen vertellen en fotos zien hier op logterberge!

• 29 Januari 2007 - 17:32

Marieke:

Leuk, je laatste update uit Afrika! Ik hoop je snel weer te zien in het Hollandse; ik kom donderdag terug uit Montreal! Een héle goede reis, peet! Liefs Marieke

• 29 Januari 2007 - 17:37

Jen:

Tot morgen lief zusje!

• 29 Januari 2007 - 18:02

Lianne:

He Peet, ik wil je een hele goede reis wensen! Gelukkig is het allemaa goed gekomen met de vlucht en kom je toch nog op tijd in Nederland aan! Ik hoop dat ik je snel weer zie!!

x

• 29 Januari 2007 - 18:36

Viona:

He Peet,
    Ik wens je een hele goede reis. Hoop je snel weer te zien. Het zal wel weer even wennen zijn in Nederland.

Liefs Viona

• 30 Januari 2007 - 00:28

Anke:

He liefie, een hele fijne terugreis en ja ik zie je nog niet maar denk wel aan je!!!

Heel veel liefs en dikke kus! en tot over 7 maandjes... xxx

Anke