fotootjes van de kids! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu fotootjes van de kids! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Petra Sulsters - WaarBenJij.nu

fotootjes van de kids!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 December 2006 | Tanzania, Dodoma

Hallo lieve vrienden,

Daar ben ik weer, heb niet zo veel te vertellen nu. Heb wel weer een aantal fotootjes op de site gezet, en ook eindelijk foto's van de BoonaBaana kinderen!! Het zijn foto's die gemaakt zijn toen we een dagje naar het strand geweest zijn! Nog niet iedereen staat er op. Ik zal binnenkort ook foto's gaan maken bij het weeshuis zelf!

We zijn vandaag naar de workshop geweest, helaas was dit niet zo heel bijzonder, maar wel heel schattig. Het ging over seks en kinderen krijgen en er was een kind die graag wilde weten hoe lang het duurde voordat een vrouw zwanger wordt! Wel grappig, het werd ook erg uitgebreid besproken allemaal!

Verder hebben Janne en ik gisteren een planning gemaakt van wat we de komende tijd nog gaan doen met de kids. We hebben nog een filmavondje gepland en willen met de kerst ook wat leuks gaan doen, hoewel de kinderen hier eigenlijk geen kerst vieren! Maar ja wij vinden het veel te leuk ;)!

We hadden gisteren ook wat dingen voorbereid voor de huiswerkklas, aangezien we iedere morgen huiswerk doen met de kinderen. Ik had in een schriftje van een van de jongste kinderen, Malinga, het alfabet geschreven en overal een tekening bij, zoals de A van Apple enz. Was zo grappig toen we vanmorgen bij de kids kwamen waren ze allemaal super blij met de tekeningen in hun schriftjes!! Heel lief!

Van het weekend hebben we een painting party, dit houdt in dat er zo'n 50 kinderen uit de buurt naar Boonabaana komen om daar naar een verhaal te luisteren en daarover een tekening te gaan maken. Het is schijnbaar een hele happening met limonade en cake! We hebben vandaag ook echt officiele uitnodigingen gemaakt!

Zondag gaan we met de andere Mzungu's naar een eiland, even lekker relaxen en vanaf volgende week er weer flink tegenaan, aangezien we nog maar 2 weken hebben met de kinderen! De tijd gaat echt zo snel en we willen nog zoveel doen!!

Tot snel weer!
liefs Peet

• 15 December 2006 - 14:34

Leonie:

dag peet,
    die foto met dat donkere kindje in het witte zand is echt geweldig! mooi gemaakt! volgens mij echt leuk om met die kinderen te werken, in nederland is het al leuk om met kinderen te werken en daar denk ik al helemaal omdat het zo anders is. goed wat jullie gedaan hebben met die tekeningen!
    dat je aan de salsa les hebt gedacht!!! erg lief! we hebben het gehaald dus je moet maar even een spoed cursus doen, dan kun je weer gezellig met ons mee doen. nog twee weken met de kinderen en dan gaan jullie de KILIMAJARO geklimmen?! petje af als jullie het halen (moet ik nog een paar goede wandelsokken opsturen:)
    veel plezier met de painting party!
    kus van leonie

• 15 December 2006 - 23:48

Viona:

He meis,
    Geweldig om steeds je verhalen te lezen. Volgens mij heb je je roeping gemist. Jij kunt hele mooie foto's maken. Wij hebben het salsa 'examen' weer overleefd. hiephoi!! Geniet lekker verder van al die schattige kindjes. Ben wel een beetje jaloers hoor. Groetjes aan Janne. Is Karen(schrijf je dat eigenlijk gewoon zo?)al begonnen met haar co-schappen? In ieder geval veel plezier met alles.
    kus Viona